عمل بینی گوشتی زنانه

ما در این مقاله سعی داریم شما را با عمل بینی گوشتی زنانه آشنا کنیم. یکی از جراحی های پرطرفدار در ایران جراحی زیبایی بینی است که همه افراد به این جراحی علاقه دارند و برای زیباتر شدن چهره و از بین رفتن ایرادات از این جراحی استفاده می کنند. جراحی بینی هم جنبه زیبایی دارد و هم جنبه درمانی یعنی شما می توانید با جراحی بینی برای زیبایی ظاهر بینی و ظاهر چهره خود استفاده کنید و یا از آن برای از بین رفتن مشکلات  بینی می توانید استفاده کنید. در ادامه برای آشنا شدن با جراحی بینی یا عمل بینی گوشتی زنانه همراه ما باشید.

جراحی بینی یا رینوپلاستی چیست ؟

در علم پزشکی به جراحی بینی رینوپلاستی یا رانوپلاستی هم گفته می شود. در این جراحی پزشک روی ساختار بینی تغییراتی به وجود می آورد و فرم بینی را درست می کند و مشکلات بینی را از بین می برد. مشکلاتی مانند قوز بینی، افتادگی بینی، پهن بودن نوک بینی، گوشتی بودن بینی مشکلاتی هستند که با جراحی بینی از بین می روند. بیشترین جراحی در ایران جراحی بینی است که طرفدار زیادی دارد و همه افراد از کشور های دیگر به ایران می آیند تا جراحی بینی انجام دهند.

جراحی بینی یا رینوپلاستی چیست ؟

انواع شکل و فرم بینی :

بینی هر فرد متفاوت است و ویژگی ها و خصوصیاتی دارد که در ادامه با این انواع آشنا می شوید :

بینی گوشتی :

یکی از بیشترین انواع بینی ها بینی گوشتی است. این بینی پوست ضخیمی دارد و غضروف بینی برای تحمل وزن این حجم بافت ضعیف است. اگر پزشک در عمل این نوع بینی بی تجربه باشد بینی به حالت اول بر می گردد. بینی گوشتی جراحی دشواری دارد و برای جراحی باید پزشک با تجربه و با مهارت انتخاب کنید تا نتیجه مناسبی از جراحی بگیرید.

بینی قوز دار :

مدل بینی اکثر افراد قوز دار است و این مدل ممکن است در اثر تصادف و یا ضربه ای در کودکی یا در بزرگسالی ایجاد شده باشد. ناهمواری در استخوان بینی مشاهده می شود و دچار انحراف است. افرادی که بینی آن ها قوز دارد امکان دارد دچار اختلال تنفسی باشند.

بینی استخوانی :

بینی استخوانی یکی از بهترین انواع جراحی بینی است. در این مدل بینی ساختار بینی طوری است که پوست آن نازک  و بدون بافت است. غضروف در بینی استخوانی مناسب ایجاد شده و نیازی به پیوند غضروف با غضروف مصنوعی نیست. در بینی های استخوانی کمی انحراف وجود دارد که در جراحی از بین می رود.

چه افرادی می تواند جراحی بینی انجام دهند ؟

بیشتر افراد می توانند جراحی بینی انجام دهند و مشکلات بینی را از بین ببرند. افرادی که بینی آن ها گوشتی زیاد و اضافه دارد، افرادی که انحراف و کجی دارند، افرادی که می خواهند فرم بینی را درست کنند، افرادی که قوز بینی دارند و مدل بینی آن ها عقابی است، افرادی که می خواهند افتادگی نوک بینی را برطرف کنند و افرادی که نوک بینی آن ها پهن است می توانند جراحی بینی را انجام دهند.

چه افرادی نمی توانند جراحی بینی انجام دهند ؟

جراحی  بینی برای بعضی از افراد ممنوع است و نمی توانند جراحی بینی انجام دهند. این افراد عبارتند از :

  • خانم هایی که کمتر از 6 ماه از زایمان آن ها می گذرد.
  • افرادی که به دلیل روانی فرم بینی خود را نامناسب می بینند.
  • افراد سیگاری که در طول روز تعداد زیادی سیگار می کشند.
  • افراد مبتلا به چاقی شدید
  • زنان باردار
  • افراد مبتلا به بیماری های انعقاد خون
  • افراد مبتلا به بیماری های خاص مانند سرطان یا دیابت
  • کسانی که عمل بینی اولیه آن ها کمتر از 1 سال پیش انجام شده است.
  • خانم های زیر 16 سال و آقایان زیر 18 سال
  • افرادی که به صورت حرفه ای یا غیر حرفه ای ورزش های سنگین و مبارزه ای مانند تکواندو، بوکس، کشتی و … انجام می دهند.

هدف از جراحی بینی چیست ؟

جراحی بینی می تواند باعث از بین رفتن مشکلات بینی و تغییر شکل و ظاهر بینی شود. جراحی بینی می تواند استخوان بینی را باریک کند، زاویه بین بینی و لب بالا تغییر می کند، با جراحی بینی نوک بینی تغییر می کند، سوراخ بینی تنگ یا گشاد می شود، بینی کج را صاف می شود.

جراحی بینی یا رینوپلاستی چیست ؟

روش های جراحی بینی 

جراحی بینی روش های دارد که به دو روش باز و بسته تقسیم می شود.

جراحی بینی به روش بسته :

جراحی بینی به روش بسته یکی از روش های جراحی بینی است که در این روش پزشک دسترسی کمی به بخش های بینی دارد و برای زمانی است که می خواهد تغییرات کمی در بینی انجام دهد. همه برش ها در این روش در داخل بینی انجام می شود و پنهان هستند و دیده نمی شود.

جراحی بینی به روش باز :

این روش زمانی استفاده می شود که پزشک می خواهد تغییرات زیادی در بینی انجام دهد و در این روش پزشک به همه نقاط بینی دسترسی دارد و می تواند تغییرات زیادی در بینی انجام دهد. برش ها در این روش در بیرون بینی است و دیده می شود و بعد از مدتی از بین می رود. پزشک در این روش با یک برش در ناحیه غضروف بین دو بینی پوست را از نوک بینی بلند می کند و تغییرات را انجام می دهد.

سن مناسب برای عمل بینی گوشتی زنانه :

بهترین سن مناسب برای جراحی بینی زمانی است که دوره بلوغ شما تمام شده باشد و صفحات رشد بینی شما بسته شده باشد زیرا با آمدن دوره بلوغ افراد احساس می کنند زشت هستند و اعتماد به نفس آن ها پایین می آید و جراحی در این زمان باعث می شود شما به نتیجه دلخواه خود نرسید و به حالت اول بر می گردد. پس بهترین زمان برای جراحی بینی زمانی است که بلوغ شما تمام شده باشد و صفحات رشد بینی شما بسته شده باشد. صفحات رشد بینی در دختران در سن 15 سالگی و در پسران در سن 16 سالگی بسته می شود و بهترینت زمان برای جراحی بینی در دختران در سن 16 سالگی و در پسران در سن 17 سالگی است.

بینی استخوانی یا گوشتی چه ویژگی هایی دارد ؟

اگر شما هم بینی گوشتی دارید باید صبر کنید تا دوران نقاهت شما تمام شود و بعد نتیجه جراحی خود را مشاهده کنید زیرا بینی های گوشتی دوران نقاهت بیشتری نسبت به بینی های استخوانی دارند. بینی هایی که پوست نازک و غضروف سفت و محکمی دارند استخوانی هستند. بینی های استخوانی برای از بین رفتن قوز روی بینی و برآمدگی آن می توانند جراحی بینی انجام دهند.

بینی های گوشتی پوست ضخیمی دارند و غضروف آن ها ضعیف و نرم است و نوک پهن و بزرگی دارند و غدد چربی در این بینی ها زیادی است. جراحی بینی گوشتی باعث از بین رفتن افتادگی نوک بینی می شود و پهن بودن نوک بینی را از بین می برد. جراحی بینی در بینی های استخوانی راحت تر از بینی های گوشتی است زیرا بینی های استخوانی غضروف محکمی دارند و به راحتی می توان آن ها را فرم داد.

مدل های جراحی بینی

جراحی بینی به سه روش جراحی بینی طبیعی، جراحی بینی فانتزی، جراحی بینی نیمه فانتزی تقسیم می شود.

جراحی بینی طبیعی :

جراحی بینی طبیعی یکی از مدل های جراحی بینی است که بیشتر آقایان به این روش علاقه دارند و می خواهند از این روش استفاده کنند زیرا در این روش ایرادات بینی از بین می رود و شما یکی بینی طبیعی دارید.

جراحی بینی فانتزی :

نام دیگر جراحی بینی فانتزی جراحی بینی عروسکی است که پزشک باید در این روش دقت زیادی داشته باشد زیرا در غیر ان صورت باعث مشکلات تنفسی می شود. در این روش باید فاصله بین با لب هماهنگ باشد و با کوچک کردن سوراخ های بینی و بیش از اندازه بالا بردن نوک بینی باعث مشکلات تنفسی در افراد نشود. اگر بینی بیش از اندازه بالا باشد بینی حالت خوکی می گرد و زیبایی خود را از دست می دهد.

جراحی بینی نیمه فانتزی :

بیشتر خانم ها از این روش استفاده می کنند زیرا این روش هر دو ویژگی های روش های بالا را دارد یعنی شما یکی بینی طبیعی با کمی قوس روی بینی دارید.

مراقبت های قبل از عمل بینی گوشتی زنانه :

برای اینکه از خطرات و عوارض بینی کاسته شود باید مراقبت هایی را انجام دهید. در ادامه با مراقبت های قبل از جراحی بینی آشنا می شوید :

  • 8 ساعت قبل از جراحی بینی باید ناشتا باشید پس سعی کنید قبل از جراحی از خوردن و آشامیدن پرهیز کنید.
  • بعضی از قرص های مسکن موجب بیشتر شدن خونریزی می شود. قرص هایی مثل آسپرین و پروفن این تاثیر را دارند. سعی کنید 2 هفته قبل از جراحی از این قرص ها استفاده نکنید.
  • در روزهای نزدیک به عمل بینی مراقب سلامتی خود باشید که سرما نخورید زیرا اگر سرما بخورید باید جراحی خود را به تاخیر بیندازید.
  • سعی کنید 2  هفته قبل از جراحی بینی مصرف دخانیات مثل سیگار و قلیان را کنار بگذارید.

مدل های جراحی بینی 

مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی زنانه

برای اینکه نتیجه مناسبی از جراحی خود بگیرید باید مراقبت هایی را انجام دهید. در ادامه با مراقبت های بعد از جراحی بینی آشنا می شوید :

  • پزشک برای حفظ شکل بینی و محافظت از آن برای شما گچ بینی استفاده می کند و این گچ بعد از1 هفته برداشته می شود.
  • هنگامی که بینی شما پانسمان دارد ایستاده زیر دوش قرار نگیرید.
  • برای نوشیدن مایعات از نی استفاده نکنید زیرا این کار نیاز به نفس بیشتر دارد که به بینی شما فشار بیشتری وارد می کند.
  • بعد از جراحی بینی باید به صورت درازکش استراحت کنید طوری که سر بالاتر از شانه قرار بگیرد.
  • تا 1 ماه بعد از عمل بینی از عینک استفاده نکنید زیرا استفاده از عینک به بینی شما فشار وارد می کند و امکان دارد روی شکل بینی شما تاثیرگذار باشد.
  • بعد از مرخص شدن از بیمارستان مراقبت هایی که در منزل انجام می دهید می تواند دوره نقاهت را برای شما راحت تر و کوتاه تر کند.
  • سعی کنید برای بروز احساسات کمتر فشار وارد کنید به آرامی بخندید.
  • از گاز زدن و جویدن غذا خودداری کنید زیرا این کار به بینی شما فشار وارد می کند و باعث خونریزی می شود.
  •  در زمانی که در بینی شما پد قرار دارد و پانسمان دارید با دهان نفس بکشید.
  • تا 2 هفته بعد از عمل بینی سر خود را بالا نگه دارید. شب ها هنگام خوابیدن زیر سر خود از چند بالش استفاده کنید زیرا این کار از خونریزی جلوگیری می کند و به کاهش ورم نیز کمک می کند.
  • سعی کنید به آرامی مسواک بزنید و به لب بالا فشار وارد نکنید.
  • روش صحیح چسب زدن به بینی را از جراح خود بپرسید زیرا درست چسب نزدن بینی باعث بد حالت گرفتن و کج شدن آن می شود.

آیا بینی گوشتی بعد از جراحی به حالت اول بر می گردد ؟

بیشتر افرادی که بینی گوشتی دارند از ظاهر بینی خود ناراضی هستند و گمان می کنند با جراحی بینی، بینی آن ها به حالت قبلی بر می گردد. اما دیگر جای نگرانی نیست زیرا امروزه با پیشرفت علم و روش های جراحی این مشکلات از بین رفته است و قبل از جراحی بینی می توانید با پزشک خود مشورت کنید.

مدت زمان چسب در عمل بینی گوشتی زنانه چقدر است ؟

مدت زمان چسب زدن بینی گوشتی از عمل بینی استخوانی بیشتر است زیرا تورم در این نوع بینی بیشتر است و پزشک توصیه می کند بیشتر از چسب استفاده کنید. سعی کنید نحوه چسب زدن در این نوع بینی را با دقت یاد بگیرید زیرا درست چسب زدن می تواند باعث کاهش تورم شود.

تا چه زمانی تورم بینی گوشتی از بین می رود ؟

زمان از بین رفتن تورم در بینی های گوشتی به اقدامات بعد از جراحی بستگی دارد. بینی هایی که غدد چربی در آن ها بیشتر است پزشک با استفاده از روش هایی این چربی ها را کمتر می کند اما نمی تواند تورم را در بینی ها کمتر کند. استفاده کردن از دارو و تزریق کردن استروئیدی می تواند مدت زمان تورم را کمتر کند. این تزریق دشوار نیست و بعد از 3 هفته از جراحی و تا چند سال بعد هم صورت می گیرد.

مراقبت های بعد از عمل بینی گوشتی زنانه 

کلام آخر

قبل از انجام جراحی بینی سعی کنید بهترین کلینیک و بهترین پزشک را برای جراحی انتخاب کنید و از افراد با تجربه کمک بگیرید. مراقبت های قبل و بعد از جراحی را انجام دهید تا نتیجه مناسبی از جراحی خود داشته باشید. ممنون از اینکه تا آخر این مقاله همراه ما بودید. نظرات و پیشنهادات خود را با ما در میان بگذارید.

امتیاز دهید
نوشتهٔ پیشین
رینوپلاستی بدون جراحی
نوشتهٔ بعدی
دکتر خوب برای عمل بینی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
دریافت مشاوره (کلیک کنید)