آمار جراحي بيني در ايران و جهان

آمار جراحي بيني

آمار جراحي بيني در ايران و جهان روزانه رو به افزایش است. ایران خود یکی از رکورد داران جراحی های زیبایی مخصوصا جراحی زیبایی بینی است. البته داشتن رکورد در این زمینه چندان هم بد به نظر نمی رسد چرا که نشان دهنده وجود رفاه نسبی در ایران می باشد. علاوه بر این از آنجایی که پزشکان جراحی زیبایی در ایران با تعداد زیاد موارد جراحی مواجه هستند تجربه زیادی در انواع جراحی زیبایی بینی و جراحی ساختار داخلی بینی به دست آورده اند. این خود باعث شده است که از کشورهای مجاور برای انجام چنین عمل هایی ایران را به عنوان یکی از بهترین مکان های عمل بینی شناخته و برای عمل جراحی پزشکان ایرانی را انتخاب کنند. کم نیستند مدل های معروف اروپایی که برای انجام عمل زیبایی بینی به ایران مراجعه نموده و از خدمات و درمان های فوق العاده پزشکان ایرانی بهره مند شده اند.

دلایل افزایش تقاضا برای عمل جراحی بینی

ایران کشوری است که عمل جراحی بینی در آن به وفور انجام می شود و دلیل آن را می تواند در موارد زیادی جستجو کرد.آمار جراحي بيني در ايران و جهان

• پوشش زن ایرانی

پوشش بانوان در ایران و توجه آنان به زیبایی و زیبا دیده شدن موجبات رونق جراحی زیبایی بینی را فراهم ساخت، و به تبع آن جراحی زیبایی صورت رو به فزونی نهاد.

• تبدیل شدن عمل جراحی بینی به مد

امروزه همه افراد به راحتی از عمل و هزینه جراحی بینی صحبت می کنند و در صورتی که فردی بینی بزرگی داشته باشد خانواده، اقوام و دوستان همگی به او پیشنهاد می کنند که بینی خود را عمل کند. این موضوع تا جایی ادامه دارد که فرد احساس می کند با انجام عمل جراحی بینی جایگاه بهتری در جامعه خواهد داشت. نگاهی به اطراف که بیاندازیم تعداد افرادی که بینی خود را تحت عمل جراحی بینی قرار داده اند تقریبا با افرادی با بینی طبیعی دارند برابری می کند. مد شدن جراحی زیبایی بینی باعث شده است که حتی افرادی که بینی چندان غیر معمولی ندارند نیز تن به این کار داده و بینی خود را عمل نمایند. با این کار اعتماد به نفس فرد افزایش می یابد و می تواند احساس بهتری در جامعه داشته باشد.

• وجود رقابت در بین پزشکان و قیمت های مناسب عمل جراحی

از آنجایی که خوشبختانه و یا متاسفانه علاوه بر پزشکان متخصص گوش، حلق و بینی، جراحان پلاستیک، جراحان فک و صورت و حتی جراحانی که دوره آموزشی جراحی زیبایی ندیده اند نیز عمل جراحی زیبایی بینی انجام می دهند، تعداد پزشکان معالج و جراح نسبتا زیاد است و همین باعث شده است که به دلیل رقابت هزینه انجام عمل جراحی بینی نسبت به کشورهای دیگر بسیار پایین باشد و همین امر متقاضیان جراحی زیبایی بینی را افزایش می دهد. آمار جراحي بيني در ايران و جهان از طرفی پایین بودن ارزش پول ملی باعث شده است که از افراد کشورهای دیگر برای عمل جراحی زیبایی بینی ارزان قیمت و با کیفیت، ایران را انتخاب نمایند.

دلایل افزایش تقاضا برای عمل جراحی بینی

• نژاد ایرانی

در نژاد ایرانی افراد بینی های بزرگ دارند که با صورت آنها همخوانی ندارد و به همین دلیل افراد زیادی با کوچکتر کردن بینی خود واقعا زیباتر می شوند. این یکی از دلایل مهم افزایش تعداد عمل جراحی زیبایی بینی در ایران است. برای مثال می توان به کشورهای جنوب شرق آسیا اشاره داشت که افراد در این کشورها با اینکه بینی کوچکی دارند اما چشم های آنها چندان زیبا نیست و همین باعث می شود که در این کشورها عمل جراحی زیبایی چشم و پلک نسبتا بیشتر از دیگر کشورها باشد. نژاد اروپایی از آنجایی که تناسب بین اعضای صورت بیشتری دارند الگوی دیگر نژادها هستند و انجام عمل جراحی زیبایی در این کشورها نسبتا کمتر از دیگران است. در تمامی کشورهای آسیایی ملاک زیبایی، داشتن صورت اروپایی، لبخند هالیوودی و … است و همین باعث می شود در کشورهای مختلف بسته به نژادشان یکی از انواع عمل جراحی زیبایی رواج بیشتری داشته باشد.

• مراجعه بیماران از کشورهای دیگر به ایران برای انجام عمل جراحی زیبایی بینی
خوشبختانه در ایران امکانات و نیروی انسانی متخصص و کاربلد باعث شده است که از کشورهای زیادی مراجعه کنندگان ایران را به عنوان مقصد خود برای انجام عمل جراحی بینی انتخاب کنند. از این رو آمار بیماران خارجی که در ایران عمل جراحی بینی خود را انجام می دهند نیز به آمار عمل جراحی زیبایی بینی اضافه می شود و همین باعث ثبت رکورد در این زمینه شده است. کاهش ارزش پول ملی نیز از دیگر دلایل افزایش مراجعات برای جراحی زیبایی بینی به شمار می آید.
آیا همه باید بینی خود را عمل کنند؟

دلایل افزایش تقاضا برای عمل جراحی بینی

همه می دانیم که در ایران عمل جراحی بینی تبدیل به مد شده و همه به شکلی دوست دارند که بینی خود را جراحی زیبایی نمایند. این علاقه در مردان نیز افزایش یافته است و آقایان هم بدشان نمی آید بینی متناسب با صورت خود داشته باشند. البته اگر بینی افراد از لحاظ ساختاری دچار مشکل باشد انجام عمل جراحی بینی کاملا منطقی است و پزشکان اصرار دارند که هر چه سریع تر بینی عمل شده تا تنفس بیمار بهتر از قبل شود و بتوانند مانند افراد سالم زندگی نرمالی داشته باشند. اما آیا همه باید بینی خود را عمل جراحی زیبایی نمایند؟ این سوالی است که جواب آن متقاضیان انجام عمل جراحی زیبایی بینی را به دو دسته تقسیم می کند.
• افرادی که بینی زیبا و متناسب با صورت دارند اما سعی دارند بینی خود را عمل جراحی نمایند.
این افراد تحت تاثیر افرادی که در اطرافشان هستند، به دلیل اختلالات روانشناسی مانند بدریخت دیدن خود، به دلیل فشاری که از جامعه دریافت می کنند و … انجام عمل جراحی را انتخاب می کنند و این در حالی است که بینی او کاملا با صورت او تناسب دارد و واقعا نیازی به انجام چنین عمل جراحی احساس نمی شود. در این جا است که دادن مشاوره درست و اصولی می تواند بیمار را از انجام چنین عمل بی موردی منصرف نماید.
پزشکان متخصص عمل جراحی زیبایی بینی مانند دکتر کمال هادی در برخورد با چنین افرادی سعی دارند آنها را متقاعد نماید که چنین عمل جراحی برای آنها مناسب نیست. اما اگر امکان ملاقات چنین افرادی با پزشک متخصص روانشناسی وجود داشت، شاید آمار انجام عمل بینی در ایران به این اندازه بالا نبود.

آیا همه باید بینی خود را عمل کنند؟

• افرادی که بینی آنها برای صورتشان متناسب نیست و با انجام عمل زیباتر خواهند شد.
این افراد نیز اکثر به دلایلی مانند اعتماد به نفس پایین، فشارهای اطرافیان، مشکلات تنفسی و … تصمیم می گیرند که بینی خود را عمل زیبایی نمایند. این در حالی است که در بسیاری از مواقع انجام چنین عملی برای آنها ضروری نیست اما به دلایل گفته شده بیمار ترجیح می دهد بینی را عمل نماید و چهره جذابتری داشته باشد. و اگر جراحی زیبایی بینی به شکل معقول و در زمان مناسب انجام گیرد می تواند اعتماد به نفس بیمار را افزایش دهد، جایگاه اجتماعی او را بالا ببرد، سلامتی جسمانی که در اثر تنفس ناقص از بین رفته بود را به او برگرداند و موجب شود فرد احساس بهتر در زندگی داشته باشد. انجام چنین عمل جراحی نه تنها بد نیست بلکه می تواند کاری پسندیده نیز باشد.

آیا همه باید بینی خود را عمل کنند؟

رتبه عمل جراحی زیبایی بینی ایران در جهان

با اینکه آمارها نشان می دهد که انجام عمل جراحی زیبایی در دنیا بسیار بیشتر از ایران است، اما ایران با توجه به تعداد جمعیت در تعداد انجام عمل جراحی زیبایی بینی رتبه سوم جهان را به خود اختصاص داده است. در مجموع می توان گفت که این رتبه بندی به دلایلی که در بالا به آن اشاره شد چندان بد نیست و با توجه به این که ژنتیک مردم ایران و مردم کشورهای همسایه ایران همگی دارای بینی های بزرگ هستند انجام چنین عملی چندان تعجب آور نیست. اما مسئولین می توانند با افزایش فرهنگ جوانان را به سمتی سوق دهند که بدن خود را بپذیرند و ظاهر خود را قبول داشته باشند. به نظر می رسد در بیشتر مواقع ظاهر طبیعی انسان می تواند زیبایی داشته باشد که بعد از عمل جراحی دیگر نتوان به آن دست یافت. اما در صورتی که انجام عمل جراحی زیبایی بینی برای بیمار اعتماد به نفس، سلامتی و پویایی به همراه می آورد می توان با انجام عمل جراحی زیبایی بینی نزد پزشک ماهر و کاربلد این ایراد صورت را رفع نمود. بیان این نکته خالی از لطف نیست که افسردگی بعد از عمل جراحی در بین افرادی که نا بجا عمل جراحی زیبایی بینی انجام داده اند بسیار دیده می شود و این افراد بعد از انجام عمل با ظاهر جدید خود کنار نمی آیند و خود را همچنان زیبا نمی دانند.

رتبه عمل جراحی زیبایی بینی ایران در جهان

به نظر می رسد در بیشتر مواقع ظاهر طبیعی انسان می تواند زیبایی داشته باشد که بعد از عمل جراحی دیگر نتوان به آن دست یافت. اما در صورتی که انجام عمل جراحی زیبایی بینی برای بیمار اعتماد به نفس، سلامتی و پویایی به همراه می آورد می توان با انجام عمل جراحی زیبایی بینی نزد پزشک ماهر و کاربلد این ایراد صورت را رفع نمود. بیان این نکته خالی از لطف نیست که افسردگی بعد از عمل جراحی در بین افرادی که نا بجا عمل جراحی زیبایی بینی انجام داده اند بسیار دیده می شود و این افراد بعد از انجام عمل با ظاهر جدید خود کنار نمی آیند و خود را همچنان زیبا نمی دانند.

رتبه عمل جراحی زیبایی بینی ایران در جهان

کلام آخر
در این مقاله از علل رکورددار بودن ایران در جراحی زیبایی بینی صحبت کردیم. ما معتقد هستنم که برای کاهش چنین آماری باید در درجه اول فرهنگسازی شود و در درجه دوم پزشکان جراح زیبایی باید از انجام عمل های جراحی بی مورد خودداری نمایند. در غیر اینصورت در صورتی که پزشک انجام عمل جراحی بینی را برای بیمار ضروری بداند نمی توان داشتن رکورد در این زمینه را نکته بد و منفی تلقی نمود. چرا که این رکورد نشان از کیفیت بالای خدمات و مهارت بالای پزشکان برای جذب و تشویق بیماران خارجی است. از طرفی انجام عمل جراحی زیبایی در یک کشور نشان از سطح بالای کیفیت زندگی، پایین بودن هزینه های درمانی و بالا بودن امید به زندگی در آن کشور به شمار می آید.

امتیاز دهید
نوشتهٔ پیشین
آیا جراحی بینی ترسناک است؟
نوشتهٔ بعدی
مدت زمان مرخصي از کار بعد از عمل بینی

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست
دریافت مشاوره (کلیک کنید)